Publications
- Sarkkinen, J., Pasanen, T.A., Analyzing and Modeling No-limit Texas Hold’em Poker. In the proceedings of the 11th Scandinavian Conference on Artificial Intelligence (SCAI 2011)
- Apiola, M., Lattu, M. & Pasanen, T.A. Students´ working strategies and outcomes in a creativity-supporting learning environment. In the proceedings of the 40th Annual ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference (IEEE FIE), Washington, DC, USA, 27-30 October 2010 (accepted)
- Apiola, M., Lattu, M. & Pasanen, T.A. Creativity and Intrinsic Motivation in Computer Science Education: Experimenting with Robots. In the proceedings of the 15th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ACM ITiCSE 2010), Ankara, Turkey, 28-30 June 2010, pp. 199-203
- Mikko Apiola, Jaakko Kurhila, Matti Lattu & Tomi A. Pasanen, Applying creativity to Teaching in Computer Science: An exploratory learning course with LEGO Mindstorms robots in the proceedings of the Workshop on “Enabling Creative Learning Design: How HCI, User Modelling and Human Factors Help”, the 14th International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED 2009), Brighton, England, 6-19 July 2009, pp. 25-31
- Marja-Ilona Koski, Jaakko Kurhila & Tomi Pasanen, Why Using Robots to Teach Computer Science can be Successful—Theoretical Reflection to Andragogy and Minimalism in the proceedings of the eigth Seventh Baltic Sea Conference on Computing Education Research (Koli Calling 2008), 13-16 November 2008, pp. 63-71
- Teemu Saukonoja & Tomi A. Pasanen, Texas Hold’em Game Server for AI-Developers in the proceedings of the 13th International Computer Games Conference (CGAMES 08), Wolverhampton, 3-5 November 2008, pp. 27-29
- Tero hinkkanen, Jaakko Kurhila & Tomi Pasanen, Framework for evaluating believability of non-player characters in games Proceedings of the 13th Finnish Artificial Intelligence Conference (STeP 2008), 2008, pp. 81-88
- Tero hinkkanen, Jaakko Kurhila & Tomi Pasanen, Framework for evaluating believability of non-player characters in games in the proceedings of the 18th European Conference on Artificial Intelligence (ECAI 2008)—Artificial Intelligence in Games (AIG '08) , 2008, pp. 40-44
- Teemu Saukonoja & Tomi Pasanen, A Heuristic Based Approach for a Betting Strategy in Texas Hold'em Poker, Proceedings of the 10th Scandinavian Conference on Artificial Intelligence (SCAI 2008), 2008, pp. 124-132
- Ismo Puustinen & Tomi Pasanen, Creating Realistic Collaboration for Action Games, Proceedings of the 4th International Game Design and Technology Workshop and Conference (GDTW 2006), 2006, pp.135-139
- Ismo Puustinen & Tomi Pasanen, Game Theoretic Methods for Action Games, Proceedings the 9th Scandinavian Conference of Artificial intelligence (SCAI 2006), 2006, pp. 183-188
M.Sc. Theses
- Jyri Huttunen (2013) Asiantuntijaneuroverkkojen reaaliaikainen yhdistäminen neuroevoluutiomenetelmin
- Timo Virkkala (2011) Solving Sokoban
- Jussi Sarkkinen (2011) Pokeripelien mallintaminen satunnaisliikeprosessina
- Mika Holmström (2010) Monte Carlo go
- Kari T Timonen (2009) Oppiva tekoäly shakkipelissä
- Olli Sinerma (2009) Tietokonepelit ohjelmistotuotantoprojektin aiheena pelialan orientoivassa korkeakouluopetuksessa
- Victor-Pau Bellver López (2008) Improvements on path finding
- Janne Kytömäki (2008) Pseudo-optimaalinen strategia pokerissa
- Tatu Harviainen (2008) Virtuaalitodellisuusavusteinen suunnittelu
- Mika Juhani Viljanen (2008) Useiden agenttien yhteistoiminnallinen polunetsintä
- Mikko Väänänen (2008) Olioarkkitehtuurit peliohjelmistoissa
- Tero Hinkkanen (2008) Menetelmä tekoälyhahmojen toiminnan realistisuuden mittaamiseen tietokonepeleissä
- Risto-Matti Kääriäinen (2008) Agenttien koordinaatiomenetelmät tietokonepeleissä
- Tero Tapani Kallioinen (2008) Dynaaminen käsikirjoitus mukautuvan tekoälyn perustana
- Oskari Saarekas (2007) Kolmiulotteisten metsäasetelmien nopea näyttäminen
- Teemu Saukonoja (2007) Heuristisen panostusstrategian toteuttaminen pokerin tekoälysovelluksissa
- Jessika Penttinen (2007) Ohjelmistomenetelmdt RoboCup-kilpailun nelijalkaisten sarjassa vuosina 1998-2001
- Juha Huotari (2007) Säteenseurantaan soveltuvat tietorakenteet
- Jani Kajala (2007) Programmable Graphics Pipeline and Illumination using Shaders
- Hans Häggström (2006) Real-time Generation and Rendering of Realistic Landscapes
- Ismo Puustinen (2006) Peliteoreettisten mallien soveltaminen toimintapeleihin
- Mikko Jaatinen (2005) Agenttijärjestelmän koordinoinnin kehittäminen evolutiivisella neuraalilaskennalla
- Jose Llopis Vallejo (2005) Artificial intelligence and robotics for racing
- Antti Levomäki (2005) Törmäysten havaitseminen tietokonegrafiikassa
- Antti Lindell (2004) Strategies for Networking in Multiplayer J2ME Games over GPRS
- Samuli Siivonen (2004) Othello-pelin evaluointifunktion kehittäminen
- Mika Norismaa (2003) Java-sovellukset rajoittuneissa päätelaitteissa
B.Sc. Theses
- Noora Joensuu (2009) Pokeritekoälyn haasteellisuus
- Jari Lahtinen (2009) Neuroverkko- ja Monte Carlo-pohjainen Go
- Jarno Kyykkä (2009) Pokerinpeluu ja tietokonepokeri
- Kalervo Oikarinen (2009) Pelaajan mallintaminen ja mukautuminen interaktiivisessa tarinankerronnassa
- Sari Laakkonen (2009) Tammi-pelin ratkaiseminen
- Anne Pääkkö (2008) Vastapelaajan mallintaminen kivi-paperi-sakset -pelissä
- Matti Merelä (2008) Othello-peli tietokoneen tekoälyn kautta tarkasteltuna
- Ilmari Vacklin (2008) Siirto-oppiminen ja reaaliaikaiset ympäristöt
- Jaakko Nissi (2008) Abstraktion vaikutus Sokobanin ratkaisuun
- Mikko Airola (2008) P2P-arkkitehtuuri massiiviroolipeleissä
- Jukka Hyvärinen (2007) Verkkopelien suorituskyky
- Ikka Meriläinen (2007) Kehittyneet bump mapping -menetelmät
- Sami Laiti (2007) Vuorovaikutteisen tarinankerronnan mallit peleissä
- Timo Korkama (2007) Kolmiulotteinen kasvojentunnistaminen
- Juhani Mäkelä (2007) Quake-pelimoottori
- Samuli Hemminki (2007) Avatarit sanattomassa viestinnässä verkotetuissa virtuaaliympäristäissä
- Dmitrii Tisnek (2007) MMORPG Architectures
- Kari Timonen (2007) Valaistus ja varjostus 3d-grafiikassa
- Pasi Laaksonen (2007) Polunetsintä usean agentin ympäristössä ja peleissä
- Olli Sinerma (2007) Pelisuunnittelun formaalit metodit
- Timo Hintsa (2006) Salaliitot verkossa pelattavissa korttipeleissä
- Ari Raunio (2006) Fraktaali- ja eroosimenetelmät maaston muotojen algoritmisessa luomisessa
Demos
Othello |
Master of Drosophile Melanogaster |
Balagorang jar (Java) movie |
Banana Yatzy jar (Java) movie |
Gravfly zip |
Stack'd jar applet |
Catfish jar |
Bakteerit exe |
Seedling by JAMZ jar http |
Cat by Hypervisor jar |
Temporal Escape by Legendary 4 zip |
Cloud Control by Gang of Four zip http |
The Revenge of Banana Flies jar |
Everybody Loves the Ball Legends jgame-all.jar, gameproto.jar, applet http |
Samurai Soup by Raisin Ninjas jar (run by java -jar SamuraiSoup.jar 1024 877) |
Blubbering Fish by FruttiDiMare jar (run by java -Xms512m -Xmx512m -jar frutti.jar) |