Skriv på varje svarskoncept kursens namn, datum, ditt namn, födelsetid och underskrift.
I lösningarna får du använda de medel som klassen Lue (Las) erbjuder
(6 poäng)
(5 poäng)
Programmet ber först om en växelkurs och namnet på den främmande valutan. Därefter kan man beräkna flera ändringar från finska mark till den främmande valutan. Programmet kontrollerar att indatat är numeriskt korrekt och meddelar om fel. Resultatet skriver programmet ut tydligt och klart. Planera hur programmet avslutas.
(5 poäng)
Gör upp en klass AgriCola för implementering av läskedrycksfabriken.
Implementering av ingrediensbehållarna göms för användaren; de kan alltså
fyllas endast med hjälp av metoder. En användare av ett AgriCola-objekt kan
producera läskedryck genom att anropa metoden
double gorDelikatessDryck(int hurmycket).
Definiera exakt fabrikens struktur, dess konstruktorer och metoder. Implementera (förverkliga) klassen AgriCola.
Skriv också ett huvudprogram med vilket du kan testa klassen.
(6 poäng)