Johdatus ohjelmointiin S99, loppukoe, tehtävä 2. Pointit: +1 - Konstruktori-aksessori -maininnat - Olion katoaminen viimeisen viitteen myötä - Uudelleenkäyttö - Ohjelmoinnin hajautettavuus - Turvallisuus - Tietojen piilotus - Julkinen/privaatti mainittu + hiukan selitetty - Kone-esimerkki, vivut ja kahvat - 'Luokan ilmentymä', maininta siitä että luokan tekeminen ei riitä vaan täytyy luoda - Ilmentymien 'yksityisyys', ts. että toimivat kaikki toisistaan riippumattomasti - 'Luokassa olion piirustukset' - Suurten kokonaisuuksien hallinta - Hyvät kuvat - Staattinen/ei-staattinen selitys - 'Älykäs tietotyyppi' - kokonaisuus toisiinsaliittyvää tietoa ja toimintaa +1-2 - 'Olio roikkuu langan päässä' ja ko. sanonnan hyvä selitys Esimerkkikoodi: +1 - Privatemuuttujien esittely - Konstruktori - Olion luonti: Tyyppi olionNImi = new Tyyppi() - Olion metodin käyttö (pisteilmaisu) +1-2 - Hyvä, arvoja testaileva aksessori ------- Lisäksi: 0 - 3: Selkeys 0 - -2: Epäselvyys -1 virheet per kappale, kuitenkin niin että esim. yhdestä esimerkki'yksiköstä' korkeintaan yksi virhe. Huom! Esimerkit siinä oleellisia ett ilman jonkinlaisia sellaisia täysiin pisteisiin ei päässyt (14 useinkin). Poikkeus vahvisti säännön. :-) Myöskään pelkkä luettelointi ei riittänyt. Täysiin pisteisiin vaadittiin selkeä kokonaisuus jonka olioista tietämätön ymmärtäisi. Maksimi: 15 pistettä