Kurssiesittely | Luennot | Harjoitukset |
---|
Katso ohjeet ensimmäisistä harjoituksista.
max 6 pistettä
nineplaces.Diagram
siten, että sen muuttujilla ja metodeilla on paremmat nimet. Kyseisestä luokasta on nimetty uudelleen lähes kaikki ei-julkiset jäsenet (viimeisiä kahta metodia, index
ja contains
, ei ole muutettu). Käytä ohjelmointiympäristösi Rename-refaktorointia ja refaktoroi kyseistä luokkaa, kunnes kaikissa sen käyttämissä nimissä on järkeä. (Metodien rakennetta ei tarvitse muuttaa. Pelkkä uudelleennimeäminen riittää.) Tulosta refaktorointisi lopputulos paperille, jotta tehtävää olisi helpompi käsitellä laskuharjoitustilaisuudessa.
Ohjeita hyvien nimien valitsemiseen saa Clean Code -kirjan luvusta 2 tai artikkelista Meaningful Names.
1 piste: Muuttujien ja metodien nimistä puolet on nimetty järkevästi. Kaikki testit menevät läpi.
2 pistettä: Muuttujien ja metodien nimistä kaikki on nimetty järkevästi. Kaikki testit menevät läpi.
RotatingPiecesOfBlocksTest
ja RotatingTetrominoesTest
läpäisevä koodi käyttäen TDD:tä. Jatka toteutusta siitä, mihin jäit edellisissä harjoituksissa. Testitapaukset on annettu valmiiksi, joten sinun tarvitsee vain poistaa kommentit niistä yksi kerrallaan, sitä mukaa kuin saat kirjoitettua testit läpäisevää tuotantokoodia.
1 piste: Kaikki aiemmat testit ja luokan RotatingPiecesOfBlocksTest
6 testistä 3 menee läpi.
2 pistettä: Kaikki aiemmat testit ja luokan RotatingPiecesOfBlocksTest
6 testistä 6 menee läpi.
3 pistettä: Kaikki aiemmat testit ja luokan RotatingTetrominoesTest
12 testistä 5 menee läpi.
4 pistettä: Kaikki aiemmat testit ja luokan RotatingTetrominoesTest
12 testistä 12 menee läpi.
Harjoitustilaisuudessa keskustellaan muuttujien nimeämisestä, parikoodataan Tetris #4 ja tehdään sen alussa vaatima refaktorointi. Jos menee liian helposti, niin refaktoroi myös koodausparin versio.