GUIDELINES FOR THE SELF-ASSESSMENT

 

 

A. DESCRIPTION: QUANTITATIVE AND QUALITATIVE INFORMATION (max. 15 pages)

  1. THE FRAMEWORK
  2. - Historical background of the university/polytechnic and the programme [yliopiston/ammattikorkeakoulun sekä koulutusohjelman historiallinen tausta]

     

    - The organisation of the university/polytechnic and the position of the programme within it [yliopiston/ammattikorkeakoulun organisaatio sekä koulutusohjelman sijoittuminen ko. organisaatioon]

     

    - Aims (broad purposes), objectives and strategies of the university/polytechnic and the programme (how, by whom, when) [yliopiston/ammattikorkeakoulun ja koulutusohjelman päämäärät (laajemmassa mittakaavassa, esim. missiot, visiot) sekä tavoitteet ja strategiat (mistä lähtökohdista, kenen toimesta ja milloin asetettu)]

     

    - Financial resources of the programme [koulutusohjelman rahalliset resurssit]

     

  3. programme
  4. - The present situation of the programme and oncoming changes [koulutusohjelman nykytilanne ja lähitulevaisuuden muutokset]

     

    - Major changes and improvements during the past five years [merkittävimmät muutokset ja parannukset viimeisten viiden vuoden aikana]

     

    - Curriculum and content in 1998 – 1999 [opinto-ohjelma ja sisältö lukuvuonna 1998-1999], table 1 (see appendix 1)

    Appendix on curriculum and course contents in English [englanninkielinen opinto-ohjelma sekä lyhyet englanninkieliset kuvaukset kurssisisällöistä liitteenä]

     

    - Connections between research and programme [tutkimustyön ja koulutusohjelman välinen yhteys]

    Appendix on research and development projects since 1.1.1998 [tutkimus- ja kehitysprojektit 1.1.1998 lähtien liitteenä]

     

  5. PROGRAMME/DEPARTMENT staff
  6. - Staff profile [koulutusohjelman/osaston henkilöstö]

     

    - Staff development programme [henkilöstön kehittämisohjelma]

     

    - Part-time teachers from industry and commerce [elinkeinoelämästä tulevat osa-aikaiset opettajat/luennoitsijat]

     

    - Incentives [henkilöstön kannustimet]

     

  7. programme students
  8. - Student profile and recruitment of students [koulutusohjelmaan tulevat opiskelijat ja heidän rekrytointinsa]

     

    - Graduates and their employment [koulutusohjelmasta valmistuneet ja heidän työllistymisensä]

     

    - Interaction between programme and alumni (depth, breadth) [koulutusohjelman ja entisten opiskelijoiden (alumni) väliset yhteistyömuodot (syvyys, laajuus)]

     

  9. teaching and learning
  10. - Teaching methods, student engagement and participation [opetusmenetelmät, opiskelijoiden sitoutuminen ja osanotto menetelmien kehittämiseen]

     

    - Use of learning resources [oppimista tukevien resurssien (oppimateriaalit, tietotekniikka, laboratoriot, kirjasto ym.) käyttö opetuksessa ja oppimisessa]

     

    - Skills achieved (e.g. transferable, cognitive, subject-specific, practical/professional, language, personal) [opitut tiedot ja taidot (esim. ammatista riippumattomat kuten neuvottelu-, kommunikointi- johtamis-, esiintymis- ja ryhmätyötaidot; tiedon käsittely-, omaksumis- ja etsimistaito; oman erikoisalan osaaminen; käytännön ja ammattitaidot; kielitaito, henkilökohtaiset taidot)]

     

    - Latest innovations in teaching [viimeisimmät innovaatiot opetuksessa]

     

  11. Assessment of students
  12. - The range of assessment methods (e.g. written exams with essay questions or applied problems, continuos assessment of coursework, laboratory work, projects, use of learning diaries and portfolios) [käytössä olevat oppimisen arviointimenetelmät (esim. essee-kysymyksiä tai sovellettuja tehtäviä sisältävät tentit, kurssi-, laboratorio- tai projektityöskentelyn jatkuva arviointi, oppimispäiväkirjojen käyttö)]

     

    - Criteria (e.g. clarity, students' understanding of criteria and assignments) [arvioinnin kriteerit (selvyys, kriteerien ja tehtäväksiantojen ymmärtäminen)]

     

    - Marking/grading policy [arvostelupolitiikka]

     

    - The use of students' self-assessment (e.g. examples how students evaluate their own learning) [opiskelijoiden itsearvioinnin hyväksikäyttäminen (esim. esimerkkejä siitä, miten opiskelijat arvioivat itse omaa oppimistaan)]

     

    - Feedback to students and/or curriculum/course design [palaute arvioinnista opiskelijoille ja/tai opinto-ohjelman/kurssien suunnitteluun]

     

    - Monitoring of student progression [opiskelijoiden opinnoissa etenemisen tarkkailu]

     

  13. STUDENT SUPPORT AND GUIDANCE
  14. - General (e.g. strategy for support and guidance, written guidance on the programme/course level) [yleinen ohjaus (esim. strategia opiskelijoiden tukemiseksi ja ohjaamiseksi, kirjalliset ohjeistukset koulutusohjelma/kurssitasolla)]

     

    - Academic guidance (e.g. concerning course options, study skills) [akateeminen ohjaus (esim. kurssivalinnat, opiskelua tehostavat ja ohjaavat taidot)]

     

    - Tutoring and welfare support [tutor-toiminta sekä opiskelijoiden hyvinvoinnin tukeminen]

     

    - Career information and guidance [tiedotus ja ohjaus uravalinnassa]

     

  15. learning resources
  16. - Relevant library services (e.g. course book and periodical stock, study space) [kirjastopalvelut (esim. kurssikirjat ja alan aikakausilehdet, opiskelutilat)]

     

    - IT facilities and equipment [tietotekniikan tilat ja laitteet]

     

    - Laboratories and other special educational facilities [laboratoriot sekä muut erityiset oppimista tukevat tilat ja välineistöt]

     

  17. co-operation and networking
  18. - Programme co-operation with other institutions (national, international) [koulutusohjelman yhteistyömuodot muiden oppilaitosten kanssa (kotimaiset, kansainväliset)]

     

    - Programme interaction between industry and commerce (e.g. projects, thesis-work, advisory groups) [koulutusohjelman sekä elinkeinoelämän välinen yhteistyö (esim. projektit, opinnäytetyöt, neuvoa-antavat ryhmät)]

     

    - Teacher and student exchange [opettaja- ja opiskelijavaihdot]

  19. Quality management and enhancement
  20. - Internal arrangements for monitoring and evaluating strategies [sisäiset järjestelyt/järjestelmät strategioiden tarkkailemiseksi ja arvioimiseksi]

     

    - Revision of objectives, curriculum and course contents [tavoitteiden, opinto-ohjelman ja kurssisisältöjen tarkistus ja muuttaminen]

     

    - Recognition of educational requirements in industry, commerce and public life [teollisuuden, kaupan ja julkisen elämän asettamien koulutuksellisten vaatimusten tunnistaminen]

     

    - Assessment of course feedback [opiskelijoiden antamien kurssipalautteiden arviointi]

     

  21. practical arrANGEMENTS
  22. - Organisation of the self-assessment process (timetable, names and positions of participating persons) [itsearviointiprosessin organisointi (aikataulu, prosessissa mukana olleiden henkilöiden nimet ja positiot)]

     

    appendices

     

     

    B. SELF-ASSESSMENT: THE EVALUATION OF THE QUALITY OF THE PROGRAMME (5 to 15 pages)

     

  23. THE FRAMEWORK
  24. PROGRAMME
  25. PROGRAMME/DEPARTMENT STAFF
  26. PROGRAMME STUDENTS
  27. TEACHING AND LEARNING
  28. ASSESSMENT OF STUDENTS
  29. STUDENT SUPPORT AND GUIDANCE
  30. LEARNING RESOURCES
  31. CO-OPERATION AND NETWORKING
  32. QUALITY MANAGEMENT AND ENHANCEMENT
  33. PRACTICAL ARRANGEMENTS