ClientManager-module of the GameEngine acts as a interface between a game instance run in the GameEngine and a game client. It handles game client connections to the server by authorizing clients, creating player sessions and attaching sessions to game instances. It also handles the actual data communication between a client and the GameEngine hiding it from the game instance.
WebBase-module provides common classes for all the Web-applications in the MrX-system, for example a database abstraction.
ClientManagerin toiminnallisuus koostuu käytännössä 3 luokasta: Authenticator, PlayerSession ja GameSession.
Ideana on, että Authenticator-olion kautta asiakas saa viitteen PlayerSession-olioon, joka edustaa pelaajaa palvelimella. ClientManager käynnistetään luomalla Authenticator ja kutsumalla sen start-operaatiota.
Asiakas voi PlayerSession-olionsa kautta muuttaa dataansa tai aloittaa pelaamisen pyytämällä viitteen GameSession-olioon, jonka kautta pelaaminen tapahtuu.
TKK:n malli PlayerClientin toteutuksesta. Jotta saisimme selkoa rajapinnasta, kun apia ei löydy. Tässä on siis käyttöliittymä ja kommunikointia ClientManagerin kanssa.