Pöytäkirja ohjelmistotuotantoprojektiryhmän (XPerf) kokouksesta Paikka: Tietojenkäsittelytieteen laitos, huone C475 Aika: 20.01.2003 klo 16.15 - 18.00 Läsnä: Kivenheimo Petri (ohjaaja) Tuovinen Antti-Pekka (Asiakas) Gustafsson Juha (MAISA järjestelmän asiantuntija) Koivula Tommi Mondolin Juha Suomela Timo (sihteeri) Levomäki Antti 1§ SIHTEERIN VALINTA Päätettiin, että Timo toimii kokouksen sihteerinä. 2§ ASIAKKAAN KUVAUS ANNETUSTA TEHTÄVÄSTÄ Asiakas kuvasi lyhyesti MAISA-järjestelmän tarvetta tukea XMI-formaatissa olevaa syötettä. Nykyisellään MAISA tukee ainoastaan MetaEdit-järjestelmän tuottamaa tiedostoformaattia. Kuvauksen jälkeen asiantuntija esitteli lyhyesti MAISA-järjestelmää. Samalla ryhmä tutustui olemassa olevaan MAISA- hakemistorakenteeseen. 3§ VAATIMUSMÄÄRITTELYN AIKATAULU Sovittiin, että vaatimusmäärittelystä tehdään mahdollisimman nopeasti raaka- versio, jotta asiakas pääsee kommentoimaan sitä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. 4§ JÄRJESTÄYTYMINEN Ryhmän nimeksi valittiin XPerf. Projektin prosessimalliksi valittiin vesiputousmalli. Sovittiin seuraavat roolit projektin sisällä: - Tommi toimii projektipäällikkönä. - Tommi tuo jokaiseen kokoukseen perf+-ryhmän projektikansiot, jotka säilytetään ryhmän yhteisessä kaapissa. - Antti vastaa CVS-ympäristöstä, Timo antaa tarvittaessa tukea. - Antti toimii koodivastaavana. - Juha vastaa dokumentaatiosta. - Juha toimii testausvastaavana. - Timo toimii jokaisessa kokouksessa sihteerinä. - Timo pystyttää projektille web-sivuston. - Timo vastaa tuntiseurannasta. Tätä varten ryhmän muut jäsenet lähettävät Timolle edellisen viikon tunnit jokaisen viikon tiistaihin mennessä sähköpostitse. Timo toimittaa nämä sitten keskiviikkoon mennessä projektin ohjaajalle. 5§ ESITELMÄT PERF- JA XMI-AINEISTOSTA Sovitiin, että pe 24.01.2003 pidetään noin puolen tunnin kestäviä esitelmiä perf-järjestelmästä ja XMI-spesifikaatiosta siten, että Timo ja Tommi perehtyvät perf-järjestelmään ja Antti ja Juha XMI- aineistoon. XMI-esitelmien aikana kerrataan myös UML. 6§ PROJEKTISUUNNITELMA Sovittiin, että projektipäällikkö tekee seuraavaan kokoukseen (24.01.2003) mennessä alustavan projektisuunnitelman. 7§ SEURAAVA ASIAKASTAPAAMINEN Sovittiin, että asiakas pyydetään seuraavan kerran paikalle pe 31.01.2003. 8§ MÄÄRITTELYDOKUMENTTI Sovittiin, että määrittelydokumentin teko aloitetaan viikolla 5. 9§ KOKOUKSEN PÄÄTTÄMINEN Kokous päättyi klo 18.00.