Kokous 9.9.2009

13.00-14.00BR Paikka Aleksandrian ryhmätila 329 (kolmas kerros) Läsnä:

1. Kokouksen avaus ja järjestäytyminen

Kokous avattiin kl 13.16, Atte Hinkka valittiin puheenjohtajaksi ja Patrik Johnson sihteeriksi. Esityslista hyväksyttiin ilman muutoksia.

2. Henkilökohtaiset tehtävät ja ajankäytön seuranta

Kaikilla paikallaoliolla on tunnarit Ohtumetricsiin, Melissa ei vielä paikalla. Jokainen pitää tällä hetkellä kirjaa omista tehdyistä tunneista, ja päivittää ohtumetricsiin kun ehtii. Ohtumetricsiin laitetaan ainoastaan toteutetut tunnit.

Tarvitaan jonkinlainen pohja tuntiseurantaan, ja burndownkäyrään. Simon hoitaa jonkintyyppinen versio GoogleDocsiin. Käytetään yksi spreadsheet jossa useampi sivu, toiseen laitetaan suunnitellut tunnit, ja toiseen toteutetut. Spreadsheetistä pitäisi selvitä tehtävä, viikonpäivä, kuka tehnyt, arvioitu ja käytetty aika.

Tia mainitsi että olisi järkevää tuottaa jo tänään dokumentaatiota ja käyttötapauksia asiakastapaamisen jälkeen.

3. Asiakastapaaminen

Tia lupautusi kuvaamaan ohtuketterän prosessimalli asiakkaalle.

Asiakkaalta tulisi selvittää ainakin:

Ryhmä voi asiakkaalle luvata pyrähdyksen loppuun arkkitehtiuurisuunnitelman, ja ehkä käliproton.

4. Työkalut

Verkkosivut jo olemassa, osoitteessa www.cs.helsinki.fi/u/skall/loiste/ . Atte pyytää ryhmätunnuksen perustamista, jotta kaikki pystyisi päivittämään sisältöä. Versionhallintatyökaluista ja wikistä (HIIT SVN+Trac) on lähetetty pyyntö maanantaina, ei vielä tullut vastausta. Trac on wiki yhdistettynä versionhallintaan, toimii ilmeisesti hyvin. Atte esitti nopeasti järjestelmän verkossa. Sähköpostiosoite loiste-projekti@helsinki.fi luotu ja toimii, IRC-kanava #loiste myös käytössä, melkein kaikki ryhmäläiset siellä. Ryhmän saatua oman tunnuksen laitoksen palvelimelle voidaan sijoittaa myös puhelinnumerot verkkoon salasanan takaa.

5. Työtehtävät loppuviikoksi

Neljän tunnin työrupeaman sai nimekseen nakin. Tämä voidaan muuttaa tulevaisuudessa. Roolit ryhmässä ei selvitetty vielä. Kokouksien esityslistat tulee toimittaa noin päivän aikaisemmin, käytännössä niin että jos on kokous aamupäivällä niin viimeistään edeltävänä iltapäivänä. Eli kuitenkin enemmän kuin 12h aikaa tutustua esityslistoihin. Kokouksien pöytäkirjat tulee valmistua vuorokauden sisällä kokouksesta.

Spreadsheetien toteutus - 1/2 nakki - Simon hoitaa. BR Aptanan asennus - 1/1 nakki - kaikki hoitavat.

Mikko lähtee jenkkilään 2. viikoksi 11-25.8 - yhteyttä voidaan pitää sähköpostilla.

6. Viikkokokousaikataulu

Asia jätettiin seuraavaan viikkoon, maanantain kokoukseen. Toinen viikkotapaaminen tulee olemaan asiakastapaamisen yhteydessä, aikataulut selkenee asiakastapaamisen aikana.

7. Muut esille tulevat asiat

Sovittiin että tuotetaan oma sanasto verkkoon (Trac-wiki?), niin että kaikilla on sama käsitys käytetystä sanasta. Tia muistutti kirjoittaa talteen työtunnit.

8. Kokouksen päättäminen

Kokous päätettiin kl 14.10.