Materiaalit on lisensoitu Creative Commons BY-NC-SA-lisenssillä, eli materiaalin levittäminen ja muokkaaminen on sallittu, kunhan tekijöiden nimet säilyvät mukana ja jatkoversiot julkaistaan samalla lisenssillä. Kaupallinen käyttö kielletty.
Alkuperäinen tekijä (2016): Jenna Tuominen
Pelin toiminta | Avaruusalus seikkailee asteroidivyöhykkeellä suihkumoottoreiden avulla. Aluksen suuntaa voi vaihdella nuolinäppäimillä. Vyöhykkeeltä löytyy erimuotoisia asteroideja, jotka kaartelevat eri suuntiin. Kentän läpi ajellessa pelaajan pitää ennakoida niiden liikkeitä. |
Vaikeustaso | Peli on helppo ohjelmoida ja sopii ohjelmointia aloitteleville. Se sisältää vain vähän hahmoja ja niiden väliin jäävä vuorovaikutus on rajattua. |
Oppimistavoitteita |
|
Toimiva versio | Asteroidiajelu mallina Scratchissa |
Variaatioita toteutuksessa | Asteroidien ja avaruuden tilalla pelissä voi toki olla muitakin ympäristöjä. Pelin ohjelmoinnista saa haastavamman, jos aluksen liike ei ole vain tasaista vaan moottoreita voi polttaa halutessaan. Tällöin liikkeen suuntainen nopeus pitää määrittää muuttujaan, joka normaalisti laskee kohti nollaa, mutta kasvaa moottorien ollessa päällä. |
Väriselite: