Tähän mennessä opituilla keinoilla on kätevää piirtää yksinkertaisia kuvioita, mutta monimutkaisemmat kuvat on käytännössä järkevämpää piirtää erillisellä piirto-ohjelmalla ja ladata peliin kuvatiedostoista.
GIMP on helppokäyttöinen piirto-ohjelma, jonka voi asentaa osoitteesta http://www.gimp.org. Osoitteessa piirros.html on opas pelihahmon piirtämiseen. Tallenna pelihahmo samaan kansioon pelin lähdekooditiedostojen kanssa, eli projektin src-kansioon.
Seuraavassa ohjelmassa on käytössä itse piirretty kuva ukko.png:
Ohjelman tarvitsemat kuvat on järkevää tallentaa samaan hakemistoon kuin ohjelman kooditiedostot, jotta kuviin on helppoa viitata koodissa.
Seuraava koodi piirtää ikkunaan kuvan ukko.png:
# -*- coding: utf-8 -*- import pygame naytto = pygame.display.set_mode((640, 400)) pygame.display.set_caption("Kuva") ukko = pygame.image.load("ukko.png") def main(): while True: tapahtuma = pygame.event.poll() if tapahtuma.type == pygame.QUIT: break naytto.fill((255, 255, 255)) naytto.blit(ukko, (200, 100)) pygame.display.flip() main()
Ohjelman suoritus näyttää seuraavalta:
Piirrä kaksi omaan peliisi sopivaa pelihahmoa ja tee ohjelma, joka näyttää ne ikkunassa. Mitä tapahtuu, jos pelihahmot osuvat toistensa päälle?