Tähän mennessä opituilla keinoilla on kätevää piirtää yksinkertaisia kuvioita, mutta monimutkaisemmat kuvat on käytännössä järkevämpää piirtää erillisellä piirto-ohjelmalla ja ladata peliin kuvatiedostoista.
GIMP on helppokäyttöinen piirto-ohjelma, jonka voi asentaa osoitteesta http://www.gimp.org. Osoitteessa piirros.html on opas pelihahmon piirtämiseen. Tallenna pelihahmo samaan kansioon pelin lähdekooditiedostojen kanssa, eli projektin src-kansioon.
Seuraavassa ohjelmassa on käytössä itse piirretty kuva ukko.png:

Ohjelman tarvitsemat kuvat on järkevää tallentaa samaan hakemistoon kuin ohjelman kooditiedostot, jotta kuviin on helppoa viitata koodissa.
Seuraava koodi piirtää ikkunaan kuvan ukko.png:
# -*- coding: utf-8 -*-
import pygame
naytto = pygame.display.set_mode((640, 400))
pygame.display.set_caption("Kuva")
ukko = pygame.image.load("ukko.png")
def main():
while True:
tapahtuma = pygame.event.poll()
if tapahtuma.type == pygame.QUIT:
break
naytto.fill((255, 255, 255))
naytto.blit(ukko, (200, 100))
pygame.display.flip()
main()
Ohjelman suoritus näyttää seuraavalta:

Piirrä kaksi omaan peliisi sopivaa pelihahmoa ja tee ohjelma, joka näyttää ne ikkunassa. Mitä tapahtuu, jos pelihahmot osuvat toistensa päälle?