Materiaalit on lisensoitu Creative Commons BY-NC-SA-lisenssillä, eli materiaalin levittäminen ja muokkaaminen on sallittu, kunhan tekijöiden nimet säilyvät mukana ja jatkoversiot julkaistaan samalla lisenssillä. Kaupallinen käyttö kielletty.
Alkuperäiset tekijät (2015): Aino Haavisto ja Jenna Tuominen
Pelin toiminta | Pelissä on tarkoitus kuljettaa omaa pelipalloa kentällä, jolla pienempiä palloja voi syödä ja suuremmat suurempia palloja kannattaa siis väistellä. Pienimmät hituset ovat ruokaa, mutta pelissä on myös tekoälyvastustajia. |
Vaikeustaso | Peli on jo jossain määrin haastava ja erityisesti hienompaa tekoälyä tavoitellessaan pääsee pinnistelemään ihan huomattavasti. Pelissä käsitellään yhtäaikaisesti monia klooneja ja käytetään listoja kloonien ominaisuuksien tunnistuksissa. |
Oppimistavoitteita |
|
Toimiva versio | Agar.io mallina Scratchissa |
Variaatioita toteutuksessa | Pelissä voi toteuttaa tekoälyä monella eri tavalla. Tekoälyn voi jättää tyhmäksi tai sitä voi pyrkiä oikeasti luomaan fiksuksi, jotta se osaa hakea pienempiä ruokia ja väistellä isompiaan. |
Väriselite: