Materiaalit on lisensoitu Creative Commons BY-NC-SA-lisenssillä, eli materiaalin levittäminen ja muokkaaminen on sallittu, kunhan tekijöiden nimet säilyvät mukana ja jatkoversiot julkaistaan samalla lisenssillä. Kaupallinen käyttö kielletty.
Alkuperäiset tekijät (2015): Aino Haavisto ja Virpi Sumu
Pelin toiminta | Sammakon täytyy päästä tien yli. Tiellä on monta kaistaa, ja autot liikkuvat tiellä eri suuntiin. Jos sammakko jää auton alle, peli loppuu. Pelin voittaa selviytymällä tien yli, mutta sammakon täytyy hyppyjen välillä aina levätä, eli ylitys ei ole helppoa. |
Vaikeustaso | Peli sopii myös aivan aloittelijoille, mutta ei ole ehkä ihan paras ensimmäinen peli aloittelevalle ohjelmoijalle. |
Oppimistavoitteita |
- Tutustutaan koordinaatistoihin ja suuntiin. - Opitaan luomaan hahmoja, jotka liikkuvat nuolinäppäimillä sekä itsekseen. - Opitaan luomaan eri hahmojen välisiä vuorovaikutuksia ja jakamaan ohjelman tehtäviä oikeille hahmoille. - Opitaan silmukoiden käyttöä ja ehtolauseita. |
Toimiva versio | Sammakkopeli mallina Scratchissa |
Variaatioita toteutuksessa | Peliä voi monimutkaistaa antamalla eri autoille eri nopeuksia tai ominaisuuksia |
Väriselite: