Materiaalit on lisensoitu Creative Commons BY-NC-SA-lisenssillä, eli materiaalin levittäminen ja muokkaaminen on sallittu, kunhan tekijöiden nimet säilyvät mukana ja jatkoversiot julkaistaan samalla lisenssillä. Kaupallinen käyttö kielletty.
Alkuperäinen tekijä (2015) Anni Järvenpää, korjaukset Jenna Tuominen
Pelin toiminta | Hiihtäjä hiihtää ampumapaikalle, ampuu kohti neljää maalitaulua ja hiihtää maaliin mahdollisimman nopeasti. Jokaisesta ohi ammutusta laukauksesta seuraa aikasakko. |
Vaikeustaso | Pelin toteuttamisen haastavuuteen on mahdollista vaikuttaa hyvin laajasti pienin muutoksin. Aloittelijat voivat toteuttaa vain hiihtoladun, jonka päässä ammutaan, minkä jälkeen peli päättyy, kun taas edistyneemmät ohjelmoijat voivat esimerkiksi animoida hiihtäjän ja laittaa hiihto- ja ampumisosuudet vuorottelemaan. |
Oppimistavoitteita |
|
Toimiva versio | Tavallinen ja yksinkertainen mallipeli. |
Variaatioita toteutuksessa | Pelistä on yllä esitetty kaksi versiota: tavallinen, jossa pelihahmon hiihtäminen on animoitu ja kesken hiihtämisen ammutaan, sekä yksinkertainen, jossa pelihahmoa ei ole animoitu ja vasta hiihtämisen päätteeksi ammutaan tauluihin ilman, että taustaa vaihdetaan. Haluttaessa vielä tavallista monipuolisempi peli, voidaan radasta esimerkiksi tehdä lineaarisen sijaan syklinen ja suoraviivaisen aikasakon sijaan ohi ammutuista laukauksista langettaa sakkokierros. |
Väriselite: