Materiaalit on lisensoitu Creative Commons BY-NC-SA-lisenssillä, eli materiaalin levittäminen ja muokkaaminen on sallittu, kunhan tekijöiden nimet säilyvät mukana ja jatkoversiot julkaistaan samalla lisenssillä. Kaupallinen käyttö on kielletty.
Alkuperäiset tekijät (2014): Emilia Hjelm ja Jenna Tuominen
Ajastetut toiminnot tauolle
- Tee muuttuja: initialize global nukkuva to { false
- eli nukkuminen on epätotta
- eli ei ole totta että nukutaan -> ollaan hereillä
- Jaetaan ajastetut toiminnot niihin, jotka toimivat myös silloin kun lemmikki nukkuu sekä niihin, jotka eivät
- Käytetään jakona if-then-else-palikkaa
- Asetetaan ehdoksi, että jos get global nukkuva = true, eli jos nukkuminen sillä hetkellä on totta
- Silloin kutsutaan prosessia kaytaEnergiaa
- Muulloin käytetään energiaa (taas), tylsistytään ja sotketaan
- Anna kasvamisen olla tämän jaon ulkopuolella, koska otus kasvaa nukkui se tai ei
- Säädetään lemmikin ruokahalua niin, että sen vatsa ei voi mennä ihan tyhjäksi sen nukkuessa
- Klikkaa to kaytaEnergiaa-palikan sinistä palluraa, lisää prosessille input ja anna sille nimi: minimi
- Paikkojen, joissa kutsutaan prosessia kaytaEnergiaa, tarvitsee nyt lisätä kutsuun myös tiedon siitä mikä minimi on. Vähän niin kuin pizzaa tilatessa tilaukseen lisätään myös tieto siitä mikä pizza halutaan. Aseta minimiksi 0 kun ollaan hereillä ja 20 kun nukutaan.
- Säädetään vielä kaytaEnergiaa-prosessia niin, että minimillä on jotain vaikutusta; eli kun otetaan maksimia niin laitetaankin 0:n tilalle get minimi (get minimi-nappulan saa to kaytaEnergiaa-palikan "minimi"-kohdasta)
- Nyt kuitenkin jos kylläisyys on pienempi kuin 20 nukkumaan mennessä niin edellinen tarkistus asettaa kylläisyydeksi 20
- Muokkaa get minimi-kohtaa vielä niin, että otetaan pienempi arvo minimistä ja kylläisyydestä
s