Materiaalit on lisensoitu Creative Commons BY-NC-SA-lisenssillä, eli materiaalin levittäminen ja muokkaaminen on sallittu, kunhan tekijöiden nimet säilyvät mukana ja jatkoversiot julkaistaan samalla lisenssillä. Kaupallinen käyttö on kielletty.
Alkuperäiset tekijät (2014): Emilia Hjelm ja Jenna Tuominen
Muuttujan muuttuminen ja näkyminen liukupalkissa
- Tee uusi prosessi, to kaytaEnergiaa, Blocks-alueen Procedures kohdasta
- Kutsu prosessia When Ajastin.Timer-palikan sisällä: call kaytaEnergiaa
- Vähennä "to kaytaEnergiaa"-palikan sisällä muuttujan arvoa asettamalla muuttujalle edellistä pienempi arvo
- set global kyllaisyys to { get global kyllaisyys - 1
- Kylläisyys siis pienenee yhdellä, mutta koska prosessia kaytaEnergiaa kutsutaan aina kun ajastin "piippaa" niin kylläisyys tulee laskemaan jatkuvasti.
- Aseta muuttujalle minimi muokkaamalla juuri tehtyä riviä niin, että otetaankin suurempi arvo edellisen rivin asetettavasta arvosta ja nollasta. Eli jos asetettava arvo olisi esimerkiksi -14 niin 0 onkin suurempi ja lemmikin kylläisyys ei mene negatiiviselle.
- Yhdistetään nyt muuttujan arvo näkymään liukupalkissa:
- (Appinventorin liukupalkin arvoa voi muuttaa raahaamalla osoitinta sormella, mutta koska liukupalkin arvoa ei ikinä sijoiteta muuttujaan niin tämä ei anna pelaajalle mahdollisuutta huijata.)
- Toteuta sama lemmikin tylsistymiselle!!! (mutta toki eri prosessinimellä, liukupalkkinimellä ja muuttujan nimellä)
- BONUS: muuta liukupalkin väriä pienillä arvoilla