Ohjelmistotuotantoprojekti ryhmä Kivireki Asiakastapaaminen AIKA 7.9.2007, klo 14.00 PAIKKA Exactum, sali A219 Osallistujat: Anu Kontio (puheenjohtaja) Ilmari Helen Olli Juvonen Teppo Niinimäki Henrik Palomäki Jari Suominen Timo Aalto (asiakas) FAKTOJA: 1. Kurssikirjatietojen päivitykselle järjestelmä: - Luennoitsija: kertoo halutut kurssikirjat, mille kurssille, mikä vuosikurssi, laitos, rooli (pakollinen, oheismatskua) - Kirjojen hankkijalle: (kirjojen hankitanmäärien seuranta vuosittain, jos tuhoutuu jne..) - Automagiaa: (vanhentuneiden kirjojen poistaminen kurssivaatimuksista) - Nykyään tutkitaan kirjoja excel-tauloiden perusteella, kirjatarve määritelty Weboodista kurssin suorittaneiden määristä arvioden & kirjojen hyllytilanteesta, kysytään miten luennoitsijat aikovat kurssin hoitaa (kirjan rooli, mahd. usea eri kirjavaihtoehto, lisätietoa kirjasta) -Kurssikirjoista tietoja nykyään luennoitsijan tietojen perusteella, kustantajilta, Helkasta - Käyttäjähallinta: LDAP Autentikointi, laitostason käyttäjätunnus/salasana, lokitietoja käyttäjän tekemistä muutoksista 2. Toimintaympäristö - Debian Linux-pönttö(X86_64), mySQL 14.7, postgreSQL, Java 1.6.0_02, Java SE Runtime Enviroment (build 1.6.0_02-b05, Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 1.6.0_02-b05, mixed mode), PHP 5.2.1-0.dotdeb.1, Perl 5, Apache 2, Tomcat 5.5.17, Firefox 3. Muuta - Exceleistä osviittaa tietokannan suunnitteluun (Useampi kurssi voi käyttää samaa kirjaa, useita kirjoja yhdellä kurssilla), asiakas lähettää - ISBNrolla voitaisiin identifioida kirja (varauksella, samalla kirjalla voi olla useampi ISBN maasta/painoksesta riippuen) - Kirjakategorian perusteella ohjataan maili kirjojen hankkijalle luennoitsijalta - Saman kurssin erivuotuiset iteraatiot omiksi tietueikseen (mahd. kopioda vanha tietue & muokata tarvittavat kohdat) - Olisi laajennettavissa muiden tiedekuntien/laitosten alustoille - Asiakas huonosti tavoitettavissa 16.-19.10. !! - käliä esitellään n. kahden viikon kuluttua, Olli yhteydessä asiakkaaseen muista vaatimuksista (uusi tapaaminen järjestetään piakkoin) Palaveri asiakkaan lähdön jälkeen: - Käliryhmä: Ilmari, Teppo ja Henrik. Suunnittelu aloitetaan maanantaina klo 14. - ”Se toinen ryhmä”: Olli, Joonas ja Anu. Tietokannan alustava suunnittelu sekä ympäristövaatimukset (tms). Tapaaminen torstaina. - Seurvaava kokous normaalisti tiistaina klo 17.