Kalvo 1: Case minimi: Triggerit á la Teamware ======================= newssit, keskustelut, kalenteritapahtumat, sivun päivitykset (?) jne * voi helposti määritellä, jos haluaa ilmoituksen uuden muokkauksen jälkeen ("tavallinen tietokanta"?) * ilmoitus mihin tahansa päätelaitteeseen * ilmoituksesta itse sisältöön Kalvo 2: Case maksimi: Mobiili roolipeli ("LARP") ========================== * systeemiin on tuotu pelin "käsikirjoitus", joka koostuu ehdoista ja sisällöistä * pelinjohtajat voivat seurata tapahtumia, vastata kyselyihin yms. * pelaajat voivat viestiä keskenään, jos yhteystiedot olemassa Kalvo 3: Yleistä ======= * ei "purukumia & klemmareita" vaan jotain, mitä kehtaa viedä vaikkapa SourceForgeen * voidaan käyttää pohjana moneen juttuun tulevaisuudessa * myös kurssin tavoitteiden mukaista * "turvallisia valintoja" = vaihdettavissa, standardeja tukevia jne. * aktiivinen tietokanta vs. "context engine" (& "tav. tietokanta") * iso päätös: miten viestit kulkevat? * socket, gmak, monia tapoja, "proprietary XML" (?)[epäselvä, toim.huom] * ongelma: toiminnan testaus * kuormitus (tehokk. testaus); simuloitu data * OMA (CIF) + webservices esim. paikkatieto tulee tulevaisuudessa nk. webservicenä? * näillä saa töitä varmasti (tutkimustyö muk.)