HY / TKTL / 58160-8 Ohjelmoinnin harjoitustyö / Marko Orasaari
Copyright © 1998 Marko Orasaari, <orasaari@cs.helsinki.fi>. Tämän oppimateriaalin käyttö on sallittu vain yksityishenkilöille opiskelutarkoituksissa. Materiaalin käyttö muihin tarkoituksiin, kuten kaupallisilla tai muilla kursseilla, on kielletty.

Nappuloiden järjestämispeli

Pelissä on n*m ruudusta muodostuva pelilauta, jonka jokaisessa ruudussa yhtä lukuunottamatta on nappula, jossa on numeroarvo 1...n*m-1. Pelin tarkoituksena on tyhjää paikkaa hyväksikäyttäen järjestää nappulat numeroarvojensa mukaiseen järjestykseen.

Mahdollisia ominaisuuksia pelille:

  • laudan koon määrittäminen vapaasti tai muutamasta vaihtoehdosta
  • siirtojen laskeminen
  • käytetyn ajan mittaaminen (vaatinee säikeiden käyttöä)
  • listan pitäminen parhaista tuloksista