HY /
TKTL /
58160-8 Ohjelmoinnin
harjoitustyö /
Marko Orasaari
Copyright © 1998 Marko Orasaari,
<orasaari@cs.helsinki.fi>.
Tämän oppimateriaalin käyttö on sallittu vain yksityishenkilöille
opiskelutarkoituksissa. Materiaalin käyttö muihin tarkoituksiin, kuten
kaupallisilla tai muilla kursseilla, on kielletty.
Nappuloiden järjestämispeli
Pelissä on n*m ruudusta muodostuva pelilauta, jonka jokaisessa ruudussa
yhtä lukuunottamatta on nappula, jossa on numeroarvo 1...n*m-1. Pelin
tarkoituksena on tyhjää paikkaa hyväksikäyttäen järjestää nappulat
numeroarvojensa mukaiseen järjestykseen.
Mahdollisia ominaisuuksia pelille:
laudan koon määrittäminen vapaasti tai muutamasta vaihtoehdosta
siirtojen laskeminen
käytetyn ajan mittaaminen (vaatinee säikeiden käyttöä)
listan pitäminen parhaista tuloksista