Helsingin yliopisto / Tietojenkäsittelytieteen laitos

OPINTOPIIRIN YHTEINEN ARVIO OMASTA TOIMINNASTAAN KURSSIN PÄÄTTYESSÄ

Toivomme, että käytätte hetken aikaanne vastausten muotoilemiseen alla oleviin kysymyksiin nimenomaan yhteisesti. Kommenttinne ovat tärkeitä tietojenkäsittelytieteen laitoksen opetuksen kehittämisessä. Arvostamme lyhyitä vastauksia, joihin olennainen on kiteytetty. Pyrkikää olemaan avoimia. Kiitos!

Huom: Arvioikaa tässä vain opintopiiritoimintaa - vastatkaa myös verkossa olevaan kurssikyselyyn!

Palauttakaa vastauksenne paperille kirjoitettuina/tulostettuina harjoitusryhmän viimeisellä kokoontumiskerralla.

KURSSIN TUNNISTETIEDOT

  1. Kurssin nimi ja op:t (esim: Ohjelmoinnin perusteer 5 op, Java-ohjelmointi, 4 op)
  2. Vastuuhenkilö (esim: Arto Wikla)

OPINTOPIIRIN JÄSENTEN PERUSTIEDOT

  1. Opintopiirin nimi (jos on)
  2. Opintopiirin jäsenten nimet - jos opintopiirin jäsenillä on ollut erilaisia tehtäviä (kuten puheenjohtaja, kokoonkutsuja, sihteeri yms.), niin ilmaiskaa tehtäväjako. Ilmaiskaa kunkin kohdalla myös mahdollinen ansiotyön määrä kurssin aikana (yksikkönä keskimäärin työtunteja viikossa) tai "ei töissä".
  3. Opintopiirin "lähiopettajan" (laskarin ohjaaja) nimi.

OPINTOPIIRIN TOIMINTA

  1. Mielestämme opintopiirissä opiskelu auttoi meitä oppimisessa. (Valitkaa kohdista 1-3 se, joka kuvaa opintopiiriänne parhaiten ja vastatkaa siihen.)
    1. Jos olette samaa mieltä, niin mistä arvelette sen johtuvan.
    2. Jos olette eri mieltä, niin mistä arvelette sen johtuvan.
    3. Jos opintopiirin osuus oppimisessamme oli yhdentekevä, niin mistä arvelette sen johtuvan.
  2. Opintopiiri toimi hyvin ryhmänä mikä ilmeni mm. siten, että siinä oli hyvä opiskella. (Valitkaa kohdista 1-3 se, joka kuvaa opintopiiriänne parhaiten ja vastatkaa siihen.)
    1. Jos olette samaa mieltä, niin mistä arvelette sen johtuvan.
    2. Jos olette eri mieltä, niin mistä arvelette sen johtuvan.
    3. Jos suhtaudutte neutraalisti tähän, niin mistä arvelette sen johtuvan.

RUUSUT JA RISUT KURSSIN OPINTOPIIRITOIMINNASTA

  1. Ilmaiskaa kaksi parasta seikkaa kurssin opintopiiritoiminnassa.
  2. Ilmaiskaa kaksi huonointa seikkaa kurssin opintopiiritoiminnassa.

MITEN OPINTOPIIRITOIMINTAA VOISI KEHITTÄÄ?