HELSINGIN YLIOPISTO, Tietojenkäsittelytieteen laitos
02.01.2003

Palaute kurssista 581326-3
Java-ohjelmointi (syksy 2002), Arto Wikla

Vastausten lukumäärä 85.

KysymysVast.lkmKeskiarvo
1 Mikä oli kurssin vaatimustaso? 82 3,4
2 Sain selkeän kuvan siitä, mihin kurssilla oppimaani tarvitsen. 79 4,0
3 Tunsin syventyneeni kurssin aihepiiriin. 81 3,8
4 Opin taitoja, joista on hyötyä myöhemmin opinnoissani tai työssäni. 81 4,3
5 Kurssilla oli hyvä opiskeluilmapiiri. 79 4,2
6 Opettaja aktivoi opiskelijoita. 73 4,5
7 Opettaja teki selkeän eron olennaisen ja epäolennaisen välillä. 73 4,0
8 Opettaja esitti vaikeatkin asiat ymmärrettävästi. 73 4,1
9 Opetuksen ulkoiset puitteet (tila, välineet) olivat hyvät. 79 3,8
16 Harjoitusryhmän pitäjä osasi asiansa. 79 4,2
17 Harjoitustehtävät käsittelivät kurssin keskeisiä asioita 80 4,2
18 Harjoituksissa käyminen auttoi asioiden ymmärtämistä. 79 4,2
20 Kokeet mittasivat hyvin kurssin keskeisiä asioita. 8 3,9
21 Kokeiden vaikeustaso oli sopiva. 7 3,0
22 Kokonaisuutena olen kurssiin tyytyväinen. 58 4,1
Yhteensä 85 4,1

Kokonaiskeskiarvoissa ei ole mukana kysymys 1.

Laitoksen kaikkien syksyn kurssien keskiarvo oli 3,9.

Vaihtoehdot:
1: 1 liian helppo, 2 helppo, 3 sopiva, 4 vaikea, 5 liian vaikea.
2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 16, 17, 18, 20, 21, 22: 1 täysin eri mieltä, 2 enimmäkseen eri mieltä, 3 ehkä, 4 enimmäkseen samaa mieltä, 5 täysin samaa mieltä.


Palaute ohjaajittain

OhjaajaVast.lkmOhjaaja osasiTyytyväinen kurssiinKurssin vaatimustaso
Tanja Kabara 21 3,9 3,9 3,4
Jaakko Nenonen 14 4,4 4,1 3,3
Jaakko Nurro 9 4,2 3,7 3,8
Tommi Rajala 16 4,2 4,1 3,3
Hannu Räisänen 7 4,4 4,2 3,3
Jaakko Saaristo 9 4,6 4,4 3,3
Teemu Sjöblom 6 4,4 4,3 3,0

Tekstimuotoiset vastaukset

Kysymys 10 Mitä puutteita totesit opetuksen ulkoisissa puitteissa?
Kysymys 11 Mielipiteesi oppimateriaalista (kirjat, monisteet yms)?
Kysymys 12 Mikä oli parasta kurssissa?
Kysymys 13 Mikä oli kurssin pahin heikkous?
Kysymys 14 Miten kurssia voisi kehittää?
Kysymys 19 Muita kommentteja harjoituksista ja/tai harjoitusryhmien pitäjistä.